ساخت مخزن گالوانیزه

ساخت مخزن گالوانیزه

  • 65

نقشه مخزن گالوانیزه طراحی شده توسط مهندسین طراح به عوامل خط تولید ارجاع داده می شود تا بسته به شکل مخزن ورق های گالوانیزه توسط دستگاه گیوتین برش داده شوند. سپس در صورتی که ساخت مخزن گالوانیزه استوانه ای یا گرد باشد ورق های گالوانیزه توسط دستگاه نورد می شوند و به قسمت جوشکاری انتقال می یابند. همانطور که می دانید جوشکاری فعالیتی فنی است و کیفیت آن به تبحر فرد جوشکار بستگی دارد. در ساخت مخزن از جوش برق ( Inverter welding machine ) استفاده می شود. نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که تبحر و میزان مهارت تکنسین جوشکار حتما توسط سرپرست پروژه یا کارگاه احراز شود تا از کیفیت جوشکاری ها اطمینان خاطر حاصل شود. در ساخت مخزن استوانه ای چه در مدل خوابیده و چه در مدل ایستاده استفاده از عدسی های توریسفریکال بسیار بهتر است زیرا این نوع عدسی ها تحمل فشار بالاتری نسبت به عدسی های معمولی در ضخامت برابر دارند. همین طور دارای عمر بسیار طولانی تری نیز می باشند و این امر به دلیل کاهش برآیند تنش ها و کرنش های وارده به مخزن در این شکل هندسی می باشد. تمامی مخازن ساخت گروه صنعتی سازه مخزن با عدسی توریسفریکال ساخته می شوند و پرس این عدسی ها با دستگاه های پیشرفته پرس هیدرولیکی ( DEP 300 TONE ) اروپایی انجام می شوند. انتخاب ضخامت الکترود متناسب با ضخامت ورق گالوانیزه و همچنین آمپر مناسب برای جوشکاری یکی دیگر از نکات پر اهمیت در انجام جوشکاری مخازن می باشد. زیرا در صورت استفاده از فیلر ها یا الکترود های بیش از اندازه ضخیم و جوشکاری با آمپر بالا ممکن است ورق گالوانیزه در نقاط جوش از بین رفته و ضعیف شود که همین امر موجب کاهش عمر این مخازن خواهد شد .

 

ساخت-مخزن-گالوانیزه

دستگاه های پیشرفته گروه صنعتی سازه مخزن – پرسی عدسی ،لبه زن ، گیوتین ، نورد

ورق مخزن گالوانیزه

ورق گالوانیزه در واقع همان ورق فولاد ی می باشد که لایه ای از روی بر روی آن کشیده شده است. لایه ی روی کشیده شده بر روی ورق فولادی باعث منفی تر شدن فولاد گردیده و در اصطلاح آن را ضدزنگ می کند. روکش رویی که بر روی فولاد کشیده می شود ضخیم است و چسبندگی بالایی به المان های فولادی دارد. ورق های گالوانیزه به روش آبکاری داغ تولید می شوند و به همین دلیل بسیار بادوام می باشند. ورق گالوانیزه به دلیل روند تولید ساده ایی که دارد دارای قیمت پایینی می باشد و در مقایسه با سایر پوشش های محافظ مانند رنگ بویژه برای استفاده طولانی مدت هزینه به مراتب کمتری دارد و بسیار به صرفه تر است. پوشش روی در مناطق و محیط های کشاورزی و دریایی نسبتا مقاوم است سرعت هجوم به فلز روی در اغلب اتمسفر ها و محیط های آبی مختلف حدود یک بیست و چهارم فولاد است به طوری که فلز روی به ضخامت ( ۰.۰۳ میلی متر ) در محیط های روستایی و کشاورزی عمری در حدود ۱۵ سال یا بیشتر را دارد. وجه تمایز در کیفیت ورق های گالوانیزه کوتینگ یا درصد پوشش یا ضخامت گالوانیزه روی ورق است. کوتینگ ورق های تولیدی در داخل کشور در حدود ۱۵۰ – ۲۵۰ می باشد که این عدد در مورد محصولات وارداتی بین ۲۵۰ – ۳۵۰ است. اما این عدد نشانگر چیست ؟ مثلا ورق گالوانیزه با کوتینگ ۱۰۰ به این معنا است که در هر متر مربع از این ورق مقدار ۱۰۰ گرم روی وجود دارد. بدیهی است که هر چه این مقدار بیشتر باشد ورق از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و دارای عمر بالاتری می باشد و البته برای تهیه آن هزینه بیشتری را نیز باید پرداخت شود.

 

ورق-گالوانیزه

ورق مخزن گالوانیزه سازه مخزن

نصب مخزن گالوانیزه در محل

گروه صنعتی سازه مخزن در جهت جلب رضایت هموطنان عزیزمان امکان ساخت مخزن گالوانیزه در محل نصب مخزن را نیز برای آن دسته از خریداران که محدودیت فضا دارند و امکان انتقال مخزن به محل نصب برایشان فراهم نیست را ایجاد نموده تا آسایش خیال را برای مشتریان خود به ارمغان آورد تا خریداران دغدغه ای برای جابجایی مخزن و احتمال ایجاد آسیب به دیوار ها و راهروها مخصوصا در منازل مسکونی و برج ها نداشته باشند .

کنترل کیفیت مخزن گالوانیزه

پس از پایان مراحل جوشکاری و ساخت کامل مخزن نوبت به انجام تست های مختلف و کنترل کیفیت مخزن گالوانیزه می رسد.
اولین گام در انجام ( QC (QUALITY CONTROL کنترل چشمی می باشد در این مرحله کارشناس مربوطه باید تمامی جوانب مخزن را چک نماید و تا هیچ گونه غر شدگی و یا تو رفتگی در مخزن وجود نداشته باشد سپس جوش ها به صورت چشمی بررسی شوند تا از میزان ضخامت جوش و کیفیت آن اطمینان حاصل شود.
مرحله بعد انجام چند نمونه از تست های غیر مخرب می باشد تا مطمئن شویم هیچگونه نشت و درزی در مخزن مخصوصا در نقاط جوش نداریم.

تست مایع نافذ PT

ابتدا محل انجام تست که در مخزن گالوانیزه همان محل جوشکاری است را تمیز نموده و مایع نافذ را که می تواند مواد رنگی قابل مشاهده یا مواد فلورسنت (قابل مشاهده زیر نور فرابنفش ) باشد را روی آن می ریزیم. سپس مایع نافذ را توسط آب یا حلال های صنعتی از محل تست برمی داریم. در پایان ماده ظاهر کننده ( DEVELOPER ) را بر روی سطح اسپری می کنیم با این کار اگر خلل و شکافی هر چند میکروسکوپیک در سطح جوش وجود داشته باشد که مایع نافذ در آن به دام افتاه باشد ظاهر می شود و سطح کیفی جوش مشخص می شود.

 

مخزن گالوانیزه-سازه مخزن

تست آلتراسونیک UT

تست آلتراسونیک یا آزمون فراصوت یکی از پر کابردترین تست های غیر مخرب قطعات فلزی مخصوصا در نقاط جوش و یا ریخته گری می باشد. این تست در تمامی صنایع بزرگ و برای بازرسی قطعات صنعتی و سازه ها کاربرد دارد و به کمک آن می توان بسیاری از عیوب که شامل ترک ها، عیوب انقباضی، حفره ها، خلل و فرج ها، پوسته شدگی ها و ترکیدگی ها می باشد را آشکار نمود و به رفع آن ها اقدام کرد. در این تست امواج فراصوت که با دامنه بین ۵ تا ۲۵ مگا هرتز هستند توسط یک مولد صوتی به روی سازه مورد آزمایش هدایت می شوند سپس این امواج پس از برخورد به ناپیوستگی ها و عیوب سطحی و زیر سطحی بازتاب می شوند و دستگاه این بازتاب را دریافت می کند و با تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی آن را بر روی صفحه نمایش بصورت یک سیگنال ظاهر می کند. اپراتور یا کارشناس مربوطه با تحلیل این سیگنال می تواند به اطلاعات بسیار کاملی از محل، عمق و ابعاد عیب دست پیدا کند. این آزمون بسیار کامل بوده و برای دامنه ی وسیعی از صنایع از جمله صنعت ساخت انواع مخازن به خصوص مخزن گالوانیزه کاربرد دارد.
البته کار با این دستگاه و انجام این تست نیازمند تخصص و علم بالایی چه در انجام تست و چه در تحلیل آن دارد و به همین دلیل تعداد معدودی از سازندگان مخزن گالوانیزه و فلزی این تست را بر روی محصولات تولیدی خود انجام می دهند. گروه صنعتی سازه مخزن مفتخر است که یکی از اولین تولید کنندگان مخازن گالوانیزه و استیل در کشورمان می باشد که تمامی محصولات تولیدی خود را مورد انواع آزمون های غیر مخرب از جمله تست آلتروسونیک قرار می دهد تا از کیفیت مخازن تولیدی اطمینان حاصل نماید.




  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 24 خرداد 1402 ساعت: 12:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 215
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 22
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 72
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 218
            بازدید ماه بازدید ماه : 657
            بازدید سال بازدید سال : 3450
            بازدید کلی بازدید کلی : 23923

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.143.205.169
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف